دسته بندی: , , 0 comments
موج نگار:::


هر چند معتقدم این مساله تنها یک حاشیه در کنار اصل انقلاب است و برای کاستن از عظمت آن با ایجاد سوالاتی در ذهن مخاطب مطرح می شود اما یک بار برای همیشه بررسی کنیم تا دهان مغرضان بسته شود.

یکم اینکه اصلا امام در بهشت زهرا چنین حرفی نگفته اند. متن کامل سخنرانی را اینجا بخوانید. فایل صوتی را هم از اینجا دانلود کنید. من که هرچه گوش کردم در این رابطه چیزی نشنیدم.

دوم اینکه؛ اتفاقا امام چنین حرفی گفته اند! اما نه در بهشت زهرا، در مدرسه فیضیه قم،10 اسفند.

9 اسفند امام می فرمایند:

من به دولت راجع به مجاني كردن آب و برق و بعضي چيزهاي ديگر فعلا براي طبقات كم بضاعتي كه در اثر تبعيضات خانمان برانداز رژيم شاهنشاهي دچار محروميت شده اند - و با برپايي حكومت اسلامي به اميد خدا اين محروميتها برطرف خواهد شد -سفارش اكيد نمودم كه عمل خواهد شد.

اما 10 اسفند در جمع مردم قم:

آبادى دنيا و آخرت به وسيله اسلام ما علاوه بر اينکه زندگى مادى شما را مى خواهيم مرفه بشود، زندگى معنوى شما را هم مى خواهيم مرفه باشد. شما به معنويات احتياج داريد. معنويات ما را بردند اينها. دلخوش نباشيد که مسکن فقط مى سازيم، آب و برق را مجانى مى کنيم براى طبقه مستمند، اتوبوس را مجانى مى کنيم براى طبقه مستمند، دلخوش به اين مقدار نباشيد. معنويات شما را، روحيات شما را عظمت مى دهيم، شما را به مقام انسانيت مى رسانيم. اينها شما را منحط کردند، اينقدر دنيا را پيش شما جلوه دادند که خيال کرديد همه چيز اين است. ما، هم دنيا را آباد مى کنيم و هم آخرت را.

می بینید که امام فعلا برای طبقه مستمند قول می دهند.

اما سوم؛ بر خلاف نظر شبهه افکنان اتفاقا این قول امام هم اجرا شده. گذشته را کاری نداریم که چگونه اجرا شده اما در زمان حال ... در طرح هدفمندی یارانه ها دولت هزینه ای بابت مصرف آب و برق و گاز و حتی نان (که در قول امام هم نیامده بود) به مردم می دهد. این یعنی مجانی کردن این موارد. البته که منطقی نیست مصرف کاملا رایگان باشد که باعث ایجاد روحیه مصرف گرایی ست. بلکه مصرف مردم در حد منطقی رایگان است. اگر بیشتر مصرف کردند خب، منطقا باید هزینه را بپردازند.


0 comments برای “امام خمینی: آب و برق را مجانی می کنیم/ پس چرا نشد؟!”