دسته بندی: , , 0 comments

روزهای پرتقالی:::

فکر کنید یک زمانی بحرین جزء ایران بوده. با این حساب 70 درصد خلیج فارس در انحصار ایران بوده. یعنی یک موقعیت سوق الجیشی، با آن همه منابع نفتی. تمام سرزمین‏های از دست داده قاجار را روی هم بگذاری می شود بیش‏تر از سه میلیون کیلومتر مربع. بحرین ارزشش از این هم بیش‏تر بود. حالا بحرین از ایران جدا شده است! این جدایی از سر جنگ نبوده! از سر انقلاب هم نبوده! عهدنامه‏ای هم در کار نبوده! فقط شاه ایران، زیر فشار انگلیسی‏ها قرار گرفته و آن را کیسه خلیفه بخشیده! به همین راحتی! همین بس که "هویدا" نخست وزیر شاه، در جلسه ای خصوصی گفت که "بحرین مثل دختری بود که شوهرش دادیم رفت!"

زمستان می رود روسیاهی به زغال می ماند(شکنجه ها):

74نوع شکنجه چیز کمی نیست. از همان معمول‏ترین ها؛ مثل شلاق‏زدن، آویزان‏کردن، کشیدن‏ناخن، راه‏رفتن بر روی نرم شیشه بگیر تا مدرن‏تر‏‏هایش؛ مثل آپولو، قفس‏داغ، وصل‏کردن به کلاه خود برقی و... . شکنجه‏های روحی هم بدتر از شکنجه‏های جسمی. همه این ها با استفاده از تجربیات و آموزش‏های سرویس اطلاعاتی اسرائیل بود تا در کوتاه‏ترین زمان، اطلاعات مورد نیاز را از زندانی بگیرند. این شکنجه‏ ها هرچه بود نتوانست تضمینی برای تداوم حیات سیاسی شاه باشد، حتی عاملی شدکه شقوط شاه را تسریع کرد.
_________________________________________________________

بیخودی الملک اعظم! (نخست وزیرها):

در مجموع می‏شود 38 نخست‏وزیر. 31 نفر به تنهایی در دوره محمدرضا شاه عزل و نصب شدند و 7 نفر در دوره رضاشاه. هر کس گوش به فرمانش بود، مدت بیشتری در این پست می‏ماند و کسی هم که اعتراضی داشت، زودتر عزل می‏شد. البته بعضی نخست وزیرها بودند که خود استعفا می‏دادند و کناره‏گیری می‏کردند. از جمله این ها "قوام" بود که با مخالفت تند و صریح ایت‏الله‏کاشانی، مجبور شد ظرف 48 ساعت کناره گیری کند.



0 comments برای “زهرچشم های شاه!”