دسته بندی: , , 0 comments
دانشجوی بیدار:::

نابودی مبارک مساوی به شرط جایگزینی با یک دولت اسلامگرا مساوی با نابودی اسرائیل و تغییر رساختارهای جهانی استسیاستمداران عمدتا" حرف مفت زیاد می زنند. با یک بررسی ساده می توان متوجه شد که بسیاری از مواضع و پیش بینی های دولتمردان کشورهای مختلف طی زمان کوتاهی تغییر میکند و یا عکس آن رخ می دهد. البته در بسیاری از موارد عمدا" اینگونه موضع می گیرند تا شرایط به نحوی که برایشان مطلوب باشد پیش برود. بنابراین مواضع اصلی و اساسی هر جبهه را باید از مردان پشت پرده و استراتژیستهای آن جبهه شنید که بسیار به واقعیت نزدیکتر است.

هفته گذشته هنری کسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا و یکی از مطرح ترین استراتژیستهای دنیای غرب در مصاحبه با شبکه 4 تلویزیون انگلیس گفت:" چنانچه دولت مبارک در مصر با دولتی اسلامگرا جایگزین شود، در این صورت شاهد تغییری اساسی در ساختار جهانی خواهیم بود که بعد از جنگ جهانی دوم شاهد آن هستیم."

حال می توان به اهمیت تغییرات در مصر چه برای دنیای اسلام و چه برای دنیای غرب پی برد. تغییر در ساختار جهانی یعنی چه؟ ساختار دنیای کنونی بدین صورت است که زمین به بیش از 200 کشور تقسیم شده و ظاهرا" چندین سازمان بین المللی به محوریت سازمان ملل متحد بر روابط فی مابین ملل نظارت دارند و وجهه ای دموکراتیک به دنیا داده اند. ولی در عمل آمریکا و 4 کشور دیگر دارای حق وتو هستند و در شورای امنیت سازمان ملل نیز عضویت دائمی دارند. آمریکا در بسیاری از کشورهای جهان پایگاه نظامی دارد و با نگاهی کلی به مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... می توان دریافت که آمریکا کدخدای این دهکده جهانی است.

واضح است که وجود چنین ساختاری به نفع چه جبهه ای است! این جبهه هرگز حاضر نخواهند شد از بین رفتن ساختار ظالمانه کنونی را بپذیرند مگر اینکه ملتها به زور آن را به آنها تحمیل کنند. وقوع انقلابهای اسلامی یعنی شکسته شدن این ساختارهای ناعادلانه، یعنی پایان کدخدایی آمریکا، یعنی فروپاشی اسرائیل، یعنی تشکیل اتحادیه قدرتمند کشورهای اسلامی که قطعا" با توجه به منابع موجود و موقعیت منطقه ای خود و از همه مهمتر ایدئولوژی کاملی که در اختیار دارد، برترین ابرقدرت جهان خواهد شد، اینها همه یعنی نزدیکتر شدن به عدل جهانی، یعنی تحقق پیش بینی های 30 سال قبل خمینی کبیر.

حوادث اخیر باید همان 32 سال قبل و بلافاصله پس از انقلاب اسلامی ایران رخ می داد. ولی افسوس که سران اکثر کشورهای اسلامی، فاسد و وابسته به غرب بودند و به مقدسات اسلامی اعتقادی نداشتند. ملتهای مسلمان هم به دلیل عدم آگاهی و همینطور اختناق شدید دم بر نیاوردند. بالاخره با خون دلهایی که سربازان انقلاب و اسلام در این سه دهه خوردند، تحت مدیریت بی نظیر نایبان امام زمان(ع) غوره ها دارد تبدیل به حلوا می شود. امروز شرایط نسبت به سه دهه قبل تغییرات جدی کرده است.

0 comments برای “(اسلام3 - غرب 0) : در زمین مصر”